Davranış Kuralları

Davranış Kuralları




DAVRANIŞ KURALLARI

  1. UYGULAMA

Davranış kuralları, çalışanların günlük faaliyetlerinde karşılarına çıkabilecek olası etik ve uyum sorunlarını tanımak ve çözmek konusunda rehberlik etmek için tasarlanmıştır. Bu Kurallar, hem iş esnasında hem de iş dışında SAYIN A.Ş. çalışanlarından nasıl davranışlar beklendiği ile ilgili genel bilgileri ve uygulanabilir tavsiyeleri içermektedir. Bu kapsamda tüm çalışanlar aşağıdaki kişisel davranış kurallarına uymada azami özen gösterecektir.

  • İLETİŞİM

İş arkadaşlarına saygılı olmak.

Müşteri ve Misafirlere (İşletme içine gelen 3. Kişi) karşı saygılı olmak.

Kurum içi ve kurumsal iletişimde nezaketli olmak.

Müşterinin anlayamayacağı teknik terimlerden kaçınmak.

Belirsizlik ifade eden kelimeler kullanmamak (Bilemiyorum ki, acaba, emin değilim vb.).

  • İLİŞKİLER

İşletmeye gelen müşteri veya misafiri görüşme bittikten sonra kapıya kadar uğurlamak.

Ast-üst ilişkilerinde sınırlara uymak.

  • DURUŞ

Daima güler yüzlü, sempatik ve canlı olmak.

Başkalarına zarar verecek derecede hırslı olmamak.

Sorunun parçası değil, çözümün parçası olmak.

Heyecanlı, enerjik ve pozitif olmak

  • İŞ TUTUŞU

Mesaiye zamanında gelmek ve mesaiden zamanında ayrılmak.

Sorumluluklarını zamanında yerine getirmek.

İşin gereklerine uygun çalışmak.

Tam zamanında ve farkındalıkla hareket etmek.

  • HİTAPLAR

İşletme içerisinde müşterilerine ya da üçüncü kişilere olduğu gibi birbirlerine de her zaman “bey” ve “hanım” hitaplarını isimlerinden sonra kullanmak.

Anlaşılır ifadelerle seslenmek.

İşletme içerisinde herkesin anlayabileceği şekilde orta seviye hızla konuşmak.

Çok alçak ve çok yüksek sesle konuşmamak

  • İŞ AHLAKI

İşyerindeki suiistimalleri işverene bildirmek.

Üstün iş ahlakı ve dürüst çalışma ilkelerine uymak.

İş arkadaşlarını gereksiz meşgul etmemek.

Dedikodudan uzak durmak.

İşe yorgun ve uykusuz gelmemek.

Özel telefon konuşmaları yapmamak.

Personel isim-soy isim ve görevinin bulunduğu bilgi kartını herkes tarafından görünecek şekilde kullanmak.

Müşteri memnuniyetine hassasiyet göstermek.

Müşteri ve iş arkadaşları konuşurken sözünü kesmemek, ne anlatmak istediği tam anlaşıldıktan sora cevap vermek.

Müşteriler arasında ayrım ve ayrıcalık yapmamak.

Müşteri/üçüncü kişilere karşı haddini bildiren, kıran ve rahatsız eden ifadeler kullanmamak.

Müşteri/üçüncü kişilere karşı alaycı tavırlar sergilememek.

Müşteri karşısında daima anlaşılır bir dil kullanmak, müşterinin yüzüne bakarak konuşmak ve verilen cevaplarda açık ve tatmin edici şekilde konuşmak.

Müşterinin sorduğunu o an bilmiyorsa ilgili yöneticiden öğrenerek doğru bilgilendirme yapmak.

Müşteri ile hemen satış sürecine girmemek.

Müşterinin kendisini rahat hissetmesini sağlamak mümkünse müşteriye çay kahve vb. ikramlar yapmak.

Gelen müşteri ile görüşecek yetkili o an müsait değilse, bekleme salonuna almak, müşteriye ne kadar bekleyeceği ile ilgili bilgi vermek İşletmenin ürününe ve işinin önemine inanmak.

İşletmede aksayan yönleri gidermek, ekip çalışmasının gereklerini yapmak.

İşverenin aile üyelerinden birine ya da işverenin kendisine karşı şeref ve namusa dokunacak, hakaret içeren sözler sarf etmemek.

Diğer işçilerle kavga etmemek ve onlara sataşmamak.

İşyerine alkol ya da uyuşturucu madde alarak gelmemek.

İşverenin güvenini kötüye kullanmamak.

Mazeretsiz devamsızlık yapmamak.

İşveren tarafından verilen görevleri eksiksiz olarak ve zamanında yerine getirmek.

İş güvenliği tedbirlerine uymak.

İşverenin malına bilerek zarar vermemek, işyerindeki eşyaları korumak.

İzinsiz şirketten bir şey almamak.

Yapılan işle ilgili işverene aldatıcı bilgi vermemek.

Sır niteliğindeki ticari ve diğer özel bilgileri kimseyle paylaşmamak.

İşverenin rekabet halinde olduğu işyerleriyle bilgi alışverişi yapmamak.

Personel yönetmeliğini esas alarak çalışmak.

İş ahlakı ilkelerine aykırı hareket edenleri olabildiğince belgelendirerek en kısa zamanda yönetime bildirmek ve konuyla ilgili önlem alınmasını sağlamak.

Görev tanımları doğrultusunda çalışmak.

Belirli/belirsiz süreli hizmet sözleşmesini imzalamak.

  • KİŞİSEL BAKIM

Temiz ve bakımlı olmak

  • KİŞİSEL KALİTE

Dürüst olmak.

Düzenli ve açık olmak.

Kendini geliştirmek.

Samimi olmak.

İyi niyetli olmak.

Gayretli olmak.

Enerji yükselten olmak.

Yasalara ve işletme içi kurallara uymak.

Tüm Sayın A.Ş Çalışanları olarak bir kurumun temelinin “insan”, kalitenin anahtarının ise o kurumu oluşturan insanlar olduğuna inanmak